DENTÁLNÍ HYGIENA

Odstranění zubního kamene, plaku a pigmentací, fluoridace

Co je DENTÁLNÍ HYGIENA

Dentální hygiena spočívá v odstranění zubního kamene, plaku a pigmentací, fluoridace. Toto ošetření provádí dentální hygienistka. Pomůžeme Vám s nácvikem správné metody čistění zubů a s výběrem vhodných dentálních pomůcek, jakými jsou například mezizubní kartáčky nebo zubní nitě.

Mnoho lidí si myslí, že dentální hygienistka je pro jejich zuby zbytečná a že jí nepotřebují. To je velký omyl! I zdánlivě čisté zuby potřebují alespoň jednou za čas profesionálně vyčistit, odstranit pigmentace způsobené pitím kávy, čaje, červeného vína či kouřením. Nacvičíte správnou techniku čištění zubů. Pravidelná péče o dásně v podobě odstranění nánosů zubního kamene a povlaku, tím působí preventivně a může předcházet vzniku onemocnění jako je např. paradentóza.

Příznaky zánětu dásní je zarudnutí, otok, krvácivost, zápach z úst (halitosis).

Součástí vyšetření dentální hygieny je změření hloubky parodontálních chobotů, stanovení krvácení dásní a rozsahu povlaku, zubního kamene, zánětu a viklavosti zubů.

zákroky záchovné stomatologie

PRAVIDELNÁ OPAKOVANÁ NÁVŠTĚVA DENTÁLNÍ HYGIENY (RECALL)

Pacient dochází po úvodní fázi dentální hygieny na pravidelné kontroly, které slouží jako prevence recidivy onemocnění. Frekvenci těchto návštěv dentální hygieny stanovuje dentální hygienistka individuálně většinou po 3 měsících.

FÁZE DENTÁLNÍ HYGIENY

• vstupní komplexní vyšetření (anamnéza, stav chrupu, úroveň ústní hygieny, parodontologické vyšetření, zhodnocení stavu parodontu a měkkých tkání, krvácení z dásní)
  • stanovení léčebného plánu
  • instruktáž ústní hygieny, její nácvik na modelu a následně přímo v ústech, doporučení správných pomůcek pro domácí péči